טחורים הם תופעה שכיחה למדי אשר שכיחותה עולה עם הגיל או במצבים מסוימים כגון הריון.  טחורים הם למעשה הצטברות עודפת של דם בורידים סביב אזור פי הטבעת והחלחולת ונראים כמעין גושים של כלי דם. כאמור, המצב נפוץ למדי ומעל 50% מהאוכלוסיה המבוגרת סובלת מבעיה זו.

שמן פיגם - יכול לעזור לכם לטווח ארוך להפחית או אפילו להפסיק לסבול מטחורים. טיפול ביתי ששווה להכיר. הקליקו כאן

ניתן לסווג טחורים לשתי קטגוריות עיקריות, טחורים פנימיים וחיצוניים. הפנימיים מתפתחים בכלי הדם הנמצאים ברירית החלחולת, הם אינם כואבים או מורגשים והמיקום שלהם עלול להשתנות בהתאם לדרגת החומרה של המצב, כלומר במצבים קיצוניים ניתן אף למצוא אותן "מחוץ" לפי הטבעת.

טחורים חיצוניים מתפתחים במקום שטחי יותר, ברירית פי הטבעת. בשל כך, טחורים אלו כואבים ובהחלט מורגשים זאת  מאחר והם מעוצבבים על יד חלק נפרד של מערכת העצבים מזו של הפנימיים.  לעיתים טחורים הנמצאים במיקום שטחי יותר, עוברים תהליך בו נוצר קריש דם בתוך הטחור עצמו, הדבר מוביל לכאב באזור פי הטבעת שמתחיל בצורה פתאומית ואף עלול לגרום לדימומים. למרות הכאב, הבעיה איננה מסוכנת ולרוב חולפת ללא טיפול רפואי תוך מספר ימים.

הגורמים העיקריים המובילים לטחורים כוללים :

  • עצירות כרונית.
  • ישיבה ממושכת.
  • עלייה כרונית בלחץ התוך בטני-  כתוצאה מהריון, כשל כבדי, שיעול, הקאה ואי ספיקת לב.

פורמולת נונא – פיתרון טבעי, יעיל ומוכח לטחורים ולפיסורה בעל שיעורי הצלחה גבוהים מניתוח!

כל הגורמים המוזכרים גורמים לגודש בכלי הדם באזור החלחולת (רקטום) ופי הטבעת ועלולים להוביל להתפתחות של טחורים.

ניתן לטפל בטחורים ראשית על ידי שינוי באורח החיים , לדוגמא אכילה רבה יותר של פירות ירקות ומזונות עשירים בסיבים, בנוסף שמירה על הגיינה נכונה, ישיבה באמבטיות חמות ושימוש במשחות מקומיות. במצבים חמורים יותר ניתן להסיר את הטחורים באמצעות פרוצדורות כירורגיות.

 לחילופין, ניתן לטפל בטחורים בשיטות נוספות אשר שמות דגש על שילוב בין הגוף והנפש והינן פולשניות פחות :

אקופונקטורה

בסין השימוש בשיטה זו נעשה כבר במשך שנים רבות. תורתה של שיטה זו היא שימוש במערכת העצבים, כדרך לרפא מערכות אחרות בגוף כגון מערכת החיסון והבריאות הכללית של המטופל. בכדי לפתור את בעיית הטחורים יש תחילה צורך למצוא "מסלולי – אנרגיה " (מרידיאנים) מסוימים בגוף אשר לפי תורה סינית זו אינם עובדים בצורה האידיאלית, דיקור של "מסלולים" אלו , יאזן אותם ולאחר מכן יכולה בעיית הטחורים להיפתר. למרות שהמרידיאנים הבעייתים קשורים לאזור פי הטבעת, יתכן והאזור הראשוני לדיקור הוא דווקא האוזן, אשר על פי תורה זו מתחיל את מסלולי האנרגיה של הסוגרים והגפיים התחתונות .

בכדי שהטיפול בטחורים יהיה אפקיטיבי, יש להשאיר את המחטים במקומן למשך 20 דקות עד חצי שעה ובמצבים חמורים יותר יתכן ויעלה הצורך בטיפול יומי.

חשוב לציין כי טיפול זה יעיל אך ורק בדרגות קלות של טיפול ( דרגה 1 או 2 ) אשר אינן מערבות השתלשלות של הטחור מפי הטבעת בעת מאמץ או מנוחה (דרגה 3 או 4).

רפואה סינית

על פי הרפואה הסינית, הסיבה העיקרית להופעת טחורים היא חוסר איזון באנרגיות של אחד מכמה איברים פנימיים כגון, הקיבה, הכבד או המעי הגס. לכן, מטרת הטיפול הוא החזרת האיזון האנרגטי על ידי שינוי תזונתי, דיקור סיני ושימוש בצמחי מרפא.

חשוב שהתזונה תכלול מזונות עשירים בסיבים כגון פירות, ירקות דגנים מלאים ושעועית התורמים "להחלמת" מערכת העיכול. מומלץ להימנע ממזונות מטובלים ועשירים בשומן. דיקור ושימוש בצמחי מרפא מותאמים באופן אישי למטופל ולהיסטוריה הבריאותית שלו. הקפדה על טיפולים קבועים יכולה להפחית את הכאב , לגרום להיעלמות הטחורים ואף למנוע את חזרת המצב.

לקריאה נוספת: טיפול טבעי בטחורים

דילוג לתוכן