טיפול טבעי בטחורים כולל כמה שלבים, ביניהם: ריפוי מקומי, תזונה מתאימה, צמחי מרפא ותוספי תזונה.
טיפול טבעי בטחורים מתמקד במתן פתרון חד-משמעי לשורש הבעיה. השלב הראשוני בטיפול טבעי בטחורים הוא מניעה –  כלומר, נטרול הגורמים אשר אחראיים לניוון הוורידים באזור פי הטבעת (עצירות, עמידה או ישיבה ממושכת, זרימת דם לקויה, עבודה מאומצת, שלשולים, סטרס ועוד).

שמן פיגם - יכול לעזור לכם לטווח ארוך להפחית או אפילו להפסיק לסבול מטחורים. טיפול ביתי ששווה להכיר. הקליקו כאן

פורמולת נונא – פיתרון טבעי, יעיל ומוכח לטחורים ולפיסורה בעל שיעורי הצלחה גבוהים מניתוח!

טיפול טבעי בטחורים – תזונה

 

בשלב המניעה מומלץ לדאוג לכך שתהיה פעולת מעיים סדירה. איך עושים זאת? באמצעות צריכת מזון עתיר בסיבים תזונתיים ובאמצעות מזונות צמחיים כמו: ירקות, פירות, קטניות ודגנים אשר ממריצים ומעודדים את פעילות המעיים.

תפקידם של הסיבים התזונתיים הוא לספוח הרבה מים ולהגדיל את נפח הקיבה, לשמור על הרכות שלה וכך לעזור להעביר את תוכנה בפשטות. במידה וצריכת הסיבים הטבעית שלכם נמוכה, ניתן להיעזר באבקות מרוכזות אשר מכילות סיבים תזונתיים.
מעבר לכך, יש להימנע ממזונות מתוקים, שומניים, מטוגנים וחריפים ולהקפיד על זמני אכילה קבועים (כדי לעודד עבודת מעיים בזמנים קבועים).

מזונות המכילים שום, בצל, רוזמרין, זנגביל ופלפל שחור עשויים לסייע לכם בזרימת הדם. כדי לשקם את ריפוי הריריות בפי הטבעת מומלץ לצרוך ירקות כתומים ואנטי-אוקסידנטים (גזר, דלורית, בטטה, דלעת).

טיפול טבעי בטחורים – צמחי מרפא

 

צמחי מרפא לטיפול בטחורים כוללים מגוון צמחים אשר מטפלים בתסמיני הטחורים. צמחי מרפא טבעיים מחזקים את כלי הדם, מרגיעים את אזור פי הטבעת, מפחיתים סימפטומים מעיקים כגון צריבה ומכווצים כלי דם נפוחים ומודלקים.
את הצמחים רוקחים יחד ומשלבים ליצירת פורמולה אשר מותאמת באופן אישי לכל אדם, על פי צרכיו ורגישויותיו. צמחי המרפא הבולטים לטיפול בטחורים:

צמח ההממליס – צמח מרפא אנטי דלקתי, מכווץ כלי דם, מפחית תחושת כאב ויוצר רקמת מגן.

צמח הקמומיל – צמח מרפא המסייע לטיפול והרגעת טחורים.

ציפורני חתול – צמח מרפא הידוע גם בשם "קלנדולה". אנטי דלקתי, מחטא, מרגיע ומפחית כאב.

צמח האלוורה – צמח האלוורה נודע בזכות תכונותיו המרגיעות. הוא מסייע להרגעת צריבה וגרד בפי הטבעת ועוזר בריפוי והחלמה.

רימון – הרימון עוזר בכיווץ כלי הדם הוורידיים, ריפוי, שמירה על כלי הדם וחיזוקם.

פסיליום – יעיל למניעת עצירות ומקל באופן ניכר במקרה של טחורים מדממים.

 

 

טיפול טבעי בטחורים – ריפוי במים

אחרי כל יציאה בשירותים מומלץ למלא מים חמימים בתוך גיגית ולשבת בתוכה במשך חצי שעה. מדובר בטיפול אפקטיבי ולא פולשני בטחורים. טמפרטורת המים צריכה לנוע בין 40.5 – 37.7 מעלות.

טיפול טבעי בטחורים – שינוי הרגלים

זה הזמן להתחיל להתאמן: חוסר בפעילות גופנית יכול לגרום להיווצרות או החמרה של טחורים. פעילות גופנית מסודרת וקבועה מסייעת בהזרמת דם לכל חלקי הגוף ומסייעת בהסדרת פעילות מערכת העיכול.

לא להתאפק: ברגע שמתעורר הצורך להתפנות – אל תדחו אותו. התאפקות בעשיית צרכים מובילה מהר מאד לעצירות ועצירות מעודדת הופעת טחורים.

מגבונים לחים ללא בישום: בנוסף לנייר טואלט, כדאי להחזיק בשירותים גם מגבונים לחים טבעיים (ללא בישום) על מנת לשמור על היגיינה מרבית לאחר יציאות.

לא להשתמש במשלשלים: השימוש בלקסטיבים למיניהם אולי פותר בעיית עצירות, אבל בשימוש מוטעה עלול לגרום לגירוי תכוף של פי הטבעת והחרפה של טחורים.

 

טיפול טבעי בטחורים – תוספי תזונה

לעיתים, חוסר בוויטמינים ומינרלים בכמות המספקת עלול להוביל להידלדלות של כלי הדם בגוף ולהופעת טחורים.
במידה ויש חוסר בוויטמינים בצורתם הטבעית, ניתן לצרוך ויטמין C שעוזר לשמור על שלמות וגמישות כלי הדם. ויטמין C גם מונע התקשחות של כלי הדם כתוצאה מלחץ תוך ורידי מוגבר.

דילוג לתוכן