טחורים הם תופעה פתולוגית מביכה, לא נעימה ובשל כך במרבית המקרים מוזנחת ולא מטופלת. אנשים רבים מנסים להתעלם מתסמיני הטחור בתקווה שעל ידי כך הוא יירפא ויעלם לבד, אך המצב אינו תואם את המציאות וטחורים שלא מטופלים, הולכים וגדלים ומתפתחים מטחורים פנימיים קלים יחסית לטחורים חיצוניים בדרגה קשה, כואבת, מדממת, המצריכה טיפול רפואי-כירורגי במרבית המקרים.

שמן פיגם - יכול לעזור לכם לטווח ארוך להפחית או אפילו להפסיק לסבול מטחורים. טיפול ביתי ששווה להכיר. הקליקו כאן

בעיית הטחורים שכיחה מאד בקרב כלל האוכלוסייה ושכיחותה עולה עם הגיל.

מהם טחורים?

כאמור, טחורים הם בעיה פתולוגית אשר מוגדרת כהתרחבות כלי דם ולרוב ורידים באזור פי הטבעת. תחילה הטחורים מתפתחים וגדלים רק בתוך התעלה האנאלית ובשלב זה הם מוגדרים כטחורים פנימיים, ובשלבים מתקדמים, יוצאים הטחורים, נראים ומורגשים על גבי העור בפי הטבעת ובשלב זה הם מוגדרים כטחורים חיצוניים.

ממה נגרמים טחורים?

טחורים נגרמים ממגוון סיבות, שחלקן מהוות גורמי סיכון, משמע שאדם הנמצא בקבוצת סיכון זו, עלול לפתח טחורים. גורמי הסיכון והגורמים לתופעת הטחורים כוללים:

במצב של טחורים התסמינים משתנים מאדם לאדם, בהתאם לגורמים הראשיים שגרמו להיווצרות התופעה ובנוסף, תלויים בשלב בו נמצא הטחור, באם הטחורים הם חיצוניים או פנימיים. באופן כללי, אנשים הסובלים מטחורים מתלוננים על התסמינים הבאים:

כאבים בדרגות שונות בשעת יציאת צואה בשירותים, בזמן ישיבה ובזמן עמידה. דימומים וגירודים באזור פי הטבעת, הפרשות ריריות ובמקרים חמורים גם הפרשות דמיות מפי הטבעת, פעילות מעיים לא תקינה, כגון: עצירות. הרגשת כאב או צריבה עזה בפי הטבעת ועוד.

במרבית המקרים, כאשר הטחורים הם פנימיים לא קיימים תסמינים ורק כאשר הטחורים הם חיצוניים יחוש האדם תסמינים שונים בדרגות שונות. במרבית המקרים, כאשר הטחורים הם חיצוניים, יהיה לאדם כאבים עזים וקשיים להתנהל באופן רגיל בשגרת היומיום, בשל הקושי והכאב הנוצר מחיכוך הטחור עם הבגדים.

מהם שלבי התפתחות הטחורים והטיפול בהם?

התפתחות הטחורים מתרחשת בארבעה שלבים, אשר מוגדרים מהקל לקשה ביותר.

השלב הראשון: בשלב זה הטחורים הינם פנימיים ובמרבית המקרים אינם מורגשים ואין האדם חש בתסמינים.

השלב השני: בשלב זה, ירגיש האדם יציאת טחור או טחורים בזמן ישיבה בשירותים ובזמן יציאת צואה. הטחור אשר יבלוט החוצה יחזור חזרה לאחר מספר שניות לתוך פי הטבעת.

השלב השלישי: בשלב זה, ירגיש האדם את הטחורים יוצאים כלפי חוץ בזמן ישיבה, עמידה ובזמן מתן צואה בשירותים. בשלב זה, יצטרך האדם בעצמו להחזיר את הטחור חזרה פנימה לתוך פי הטבעת. במרבית המקרים בשלב זה, יש צורך בהתערבות רפואית, הכוללת מתן משחות הרגעה מקומית ו/או ביצוע טיפול כירורגי.

השלב הרביעי: שלב זה מוגדר כשלב האחרון הקשה והכואב ביותר. בשלב זה הטחורים יצאו החוצה והם תלויים על עור פי הטבעת מבלי יכולת להיכנס חזרה פנימה. במרבית המקרים הטחורים יהיו מדממים.

הטיפול בשלב הראשון והשני הוא לרוב טיפול תזונתי באמצעות הוספת פירות וירקות, סובין וסיבים ושתייה מרובה של נוזלים. בשלב השני אפשר למרוח משחות מקומיות על פי הטבעת.

השלב השלישי והרביעי מצריכים התערבות רפואית- כירורגית, כגון: קשירת טחורים, ריפוי בחשמל, טיפולי לייזר, ניתוח כירורגי להסרת הטחורים (Hemorrhoidectomy).

דילוג לתוכן