אינפרה אדום וטיפולי קרישה

טיפול בטחורים בשיטת קרישה באמצעות אור אינפרה אדום, הוא בעצם טיפול בחום. מטרת הטיפול הוא לצמצם את גודל הטחורים הפנימיים. כאשר שיטה זו מצליחה, היא יכולה למנוע התערבות כירורגית פולשנית יותר. במהלך הטיפול צורבים את כלי הדם הפגועים ובעצם מונעים את אספקת הדם לטחורים. האור האינפרה אדום משאיר כוויה עדינה בטחור עצמו ומפסיק את גדילתו והתנפחותו. שיטה זו נמצאה יעילה בטחורים פנימיים בשלב מוקדם (דרגה 1-2).

שמן פיגם - יכול לעזור לכם לטווח ארוך להפחית או אפילו להפסיק לסבול מטחורים. טיפול ביתי ששווה להכיר. הקליקו כאן

טיפול קרישה באינפרא אדום נעשה כאשר כל הטיפולים השמרניים לא הצליחו ולא היו יעילים מספיק. הטיפולים הראשוניים כוללים תזונה בריאה ותרופות סבתא שונות. כישלון הטיפול מוגדר כאשר הכאבים נמשכים ומצב הטחורים לא הוטב. הטיפול המתבצע באינפרה אדום נחשב לטיפול קל, ללא כאבים חריגים או אשפוז וללא צורך בהרדמה.

הבחירה בטיפול קרישה באינפרה אדום

בטרם מחליטים על ניתוח להסרת טחורים, ההמלצה היא לנסות את כל האמצעים העומדים לרשות הרפואה הקונבנציונלית על מנת לנסות להקל על תסמיני הטחורים ועל קיומם. סיכוני הניתוח, מעבר לזיהומים, דלקות ופציעות אשר עלולים להיות לאחר כל פרוצדורה פולשנית, הוא חוסר שליטה על שרירי פי הטבעת והיציאות. סיכון זה הוא כה חמור ועלול להשפיע על איכות החיים בצורה דרסטית לאחר מכן. בדרך כלל סיכון זה יהיה בלתי הפיך.

לפני תחילת כל טיפול, הרופא אמור לבצע בדיקה פנימית וחיצונית על מנת למדוד את הטחורים ולקבוע האם המטופל יכול לקבל את שיטת הטיפול הספציפי הזה. רופאים רבים רואים בטיפול הקרישה באמצעות אור אינפרה אדום את טיפול הבחירה לפני ניתוח, וזאת עקב מהירות הפעולה, היותו חופשי מכל סיכונים שונים ותגובה טובה של מטופלים רבים אליו. מחקרים אירופאים הראו כי 92% מהמטופלים היו ללא תסמינים וכאבים לאחר הטיפול באינפרה אדום.

מהלך הטיפול

בשיטת טיפול זו, הנקראת גם IRC  (Infra Red Coagulation  ) מכניסים את המכשור (Probe) לאזור פי הטבעת. המכשור מחובר לקרן אינפרא אדומה אשר פועלת לכיווץ הוורידים במשך כשנייה אחת. כיווץ כלי הדם גורמת לטחורים לסגת ולהיכנס למקומם האנטומי המקורי. הטיפול עצמו לוקח כעשר דקות ונעשה לרוב במרפאת פרוקטולוג מומחה, ולאחריו המטופל משוחרר לביתו ללא שהות או צורך בהשגחה. הטיפול נמצא כטיפול קל, ללא כאבים, יעיל ובטוח.

במהלך הטיפול, יכול להיות שהחולה ירגיש הרגשה של חום, אך בדרך כלל ללא כאבים. מכיוון שההליך הוא קצר מאד וללא כאבים או תופעות לוואי, לא נדרשת הרדמה מלאה ואף לא חלקית. הצלחתו של הטיפול תלויה במידה רבה בגודל הטחורים ובמשך זמן קיומם. ככל שהטחורים יהיו קטנים יותר, כך טיפול זה (וכל יתר הטיפולים) יהיו יעילים ואפקטיביים יותר.

לאחר הטיפול

לא ידועות תופעות לוואי הנלוות לטיפול זה. ישנה אפשרות להרגשת אי נוחות למשך 24 שעות לאחר הטיפול. הסיכונים הקיימים בטיפול זה הינם זיהומים ודימומים, אולם אלה די נדירים. ישנם סיכויי חזרה של הטחורים, גם לאחר הטיפול. ולכן ההמלצה היא לשפר את הרגלי החיים במובן התזונתי והספורטיבי, כמו גם שמירה על הגיינה של האזור. עם זאת, במקרה הצורך אפשר לחזור על הטיפול ללא הגבלה או סיכונים נוספים.

החולה משוחרר לביתו עוד באותו היום ויכול להמשיך בשגרת חייו. במקרים מסוימים ייתכנו דימומים ישר לאחר הפרוצדורה, אולם הם אמורים לעבור מעצמם לאחר מספר שעות. לרוב, דימומים אלה יהיו כתגובה לחדירת הפרוב, ולא ממקום הטחורים. כמו כן יומלץ למטופל לא לסחוב משאות כבדים כמה ימים לאחר הפרוצדורה ולא לקחת אספירין, אם הוא לוקח אותה באופן כרוני.

דילוג לתוכן